(zwanym dalej "Regulaminem Konkursu")
Przedmiotem Konkursu są miejsca dla uczniów w szkołach United World Colleges (UWC) na lata szkolne 2026-2028. Lista szkół, w których oferowane są miejsca dla uczniów znajduje się w ogłoszeniu o Konkursie na stronie https://www.pl.uwc.org/. Lista szkół, w których oferowane są miejsca dla uczniów może się zmienić w trakcie trwania Konkursu. W przypadku braku kandydatów spełniających wszystkie kryteria szkół, nie wszystkie miejsca muszą zostać przyznane startującym w Konkursie kandydatom.
Organizatorem Konkursu jest stowarzyszenie Towarzystwo Szkół Zjednoczonego Świata im. prof. Pawła Czartoryskiego, z siedzibą w Warszawie przy ul. Nowy Świat 72, lok. Pok. 9, 00-330, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000128672 prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego (zwane dalej „Towarzystwem").
1.3.1. Uczestnikami Konkursu mogą zostać wyłącznie osoby urodzone pomiędzy 1 sierpnia 2008 r. a 31 lipca 2010 r., które spełniają warunki formalne opisane w punkcie 2 (warunki formalne), z wyłączeniem przypadków wymienionych w punkcie 9 (konflikt interesów, podanie nieprawdziwych informacji).
1.3.2. Udział uczestników w Konkursie jest dobrowolny.
Konkurs prowadzony jest w roku szkolnym 2025-2026. Szczegółowe daty określone są w punkcie 3 (przebieg konkursu).
Ogłoszenie o Konkursie dostępne jest publicznie na stronie internetowej Towarzystwa https://www.pl.uwc.org, w wybranych mediach tradycyjnych oraz w wybranych mediach społecznościowych.
Aby wziąć udział w Konkursie, uczestnicy muszą spełniać wszystkie poniższe warunki formalne.
Uczestnicy Konkursu muszą wypełnić i wysłać przez Internet formularz aplikacyjny (zwany dalej „Formularzem”), znajdujący się na stronie internetowej Towarzystwa https://www.pl.uwc.org w terminie do 11 października 2025 roku. Formularz prosimy uzupełnić w języku angielskim.
Konkurs odbywa się w czterech etapach.
Zgłoszenia w ramach I etapu Konkursu przyjmowane są za pomocą Formularza od momentu jego opublikowania na stronie https://www.pl.uwc.org do 11 października 2025 r. do godz. 23:59. Zgłoszenia nadesłane po czasie nie będą brane pod uwagę. Uczestnicy przesyłają swoje zgłoszenia wypełniając Formularz zgodnie z zawartymi w nim instrukcjami. Przed oceną, wszystkie zgłoszenia są kodowane poprzez usunięcie z nich danych osobowych uczestników. Ocena uczestników polega na przeczytaniu, analizie i ocenie przez Komisję Konkursową wszystkich nadesłanych zgłoszeń, które spełniają wymogi formalne opisane w punkcie 2, i wyborze najlepszych z nich do drugiego etapu na podstawie punktacji przyznawanej zgodnie z osobną instrukcją. Po zakończeniu tego procesu, część odrzuconych zgłoszeń o najwyższej punktacji jest ponownie czytana przez specjalnie wyznaczonego członka lub członków Komisji, który/którzy nie brał/brali udziału we wcześniejszych pracach Komisji. Wskazane tą drogą zgłoszenia zostają dołączone do puli zgłoszeń zakwalifikowanych do drugiego etapu.
Do drugiego etapu Komisja Konkursowa zaprosi ok. 60 osób, które uzyskają najwyższą punktację w pierwszym etapie konkursu. Osoby zakwalifikowane do drugiego etapu zostaną poinformowane o tym mailowo. Wraz z zaproszeniem, uczestnicy otrzymają link z zadaniami/ pytaniami drugiego etapu, na których wypełnienie dostaną minimum tydzień.
Po zakończeniu drugiego etapu, Komisja Konkursowa oceni wszystkie nadesłane prace niezależnie od i bez dostępu do zgłoszeń nadesłanych w pierwszym etapie. Następnie, punkty otrzymane przez uczestników w pierwszym i drugim etapie zostaną zsumowane, przy czym punkty uzyskane w pierwszym etapie będą miały większe znaczenie niż punkty uzyskane w drugim etapie ze względu na to, że w pierwszym etapie uzyskać można większą liczbę punktów niż w drugim etapie. Osoby z najwyższą punktacją po zsumowaniu wyników z pierwszego i drugiego etapu zostaną zaproszone do trzeciego etapu, tj. finału konkursu. Osoby zaproszone do trzeciego etapu zostaną poinformowane o tym drogą mailową.
Etap trzeci odbędzie się w dniach 20-21 grudnia 2025 r. i polegać będzie na rozmowie uczestników zakwalifikowanych do tego etapu z Komisją Konkursową. Rozmowy odbędą się w Warszawie, bądź za pomocą komunikatorów internetowych umożliwiających połączenie głosowe oraz wideo. Rozmowy prowadzone będą zarówno w języku polskim jak i w języku angielskim. O trybie przeprowadzania rozmów w ramach trzeciego etapu Komisja Konkursowa informuje przy okazji publikacji listy uczestników zaproszonych do udziału w trzecim etapie.
Przed lub w trakcie trzeciego etapu Konkursu dokonana zostanie również weryfikacja informacji podanych w Formularzu poprzez okazanie przez uczestników kopii dokumentów określonych w ogłoszeniu o konkursie na stronie https://www.pl.uwc.org (w tym kopii świadectwa ze szkoły podstawowej, wyników z egzaminu dla ósmoklasisty, zaświadczeń o osiągnięciach (np. dyplomów z konkursów) oraz innych dokumentów wskazanych w zaproszeniu do trzeciego etapu (np. wyciąg ocen z semestru jesień/zima 2025).
W trakcie trwania trzeciego etapu Konkursu, rodzice lub opiekunowie prawni odbędą indywidualne rozmowy z przedstawicielami Towarzystwa celem omówienia szczegółów związanych z potencjalnym wyjazdem ich dziecka/podopiecznego do jednej ze szkół UWC współpracujących z Towarzystwem. Rodzice lub opiekunowie prawni zobowiązani są do przedłożenia dokumentów poświadczających ich zarobki zgodnie z ogłoszeniem o Konkursie na stronie https://www.pl.uwc.org, aby przedstawiciele Towarzystwa mogli oszacować na jakich warunkach finansowych uczestnik Konkursu może podjąć naukę w jednej ze szkół UWC współpracujących z Towarzystwem.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu przeprowadzenia trzeciego etapu.
W oparciu o aplikację, przedłożone dokumenty oraz bezpośrednią rozmowę z kandydatem, Komisja Konkursowa nominuje poszczególnych kandydatów na miejsca w wybranych szkołach UWC. Ostateczna decyzja o przyjęciu nominacji Komisji Konkursowej i przyznaniu miejsca w szkole UWC należy do administracji każdej ze szkół.
Miejscom w szkołach UWC towarzyszą stypendia pokrywające częściowo lub w całości koszty czesnego, zakwaterowania oraz wyżywienia. Dokładna wysokość stypendium określana jest przez szkołę na podstawie dodatkowych informacji dotyczących sytuacji materialnej rodziny kandydata, o których przedłożenie będą proszeni rodzice po trzecim etapie przy kompletowaniu dokumentów z nominacją kandydata do szkoły.
Komisja Konkursowa dokonuje oceny uczestników trzech etapów Konkursu. Komisja pierwszego i drugiego etapu podejmuje decyzję o tym, których uczestników Konkursu promować do trzeciego etapu.
Komisja trzeciego etapu nominuje uczestników na miejsca w poszczególnych szkołach UWC współpracujących z Towarzystwem.
Skład Komisji Konkursowej wszystkich trzech etapów ustala Koordynator Konkursu, który jest wybierany przez członków Towarzystwa podczas wyborów do Zarządu Towarzystwa. Skład Komisji może się różnić w zależności od etapu Konkursu.
Koordynator Konkursu jest przewodniczącym Komisji Konkursowej przez cały okres trwania Konkursu. Zadaniem Przewodniczącego Komisji jest sporządzanie oraz gromadzenie dokumentacji Konkursu. W wypadkach losowych, które uniemożliwiałyby Przewodniczącemu Komisji pełnienie swoich obowiązków, Zarząd Towarzystwa ma prawo, na mocy uchwały, wybrać nowego Przewodniczącego Komisji.
W skład Komisji Konkursowej mogą wchodzić członkowie Towarzystwa, absolwenci szkół UWC, rodzice absolwentów szkół UWC, przedstawiciele innych Komitetów Narodowych UWC, psychologowie, autorytety naukowe i dydaktyczne, itd.
Przewodniczący Komisji określa, jakie uprawnienia chce przyznać jej członkom: 1) pełne uprawnienia lub 2) uprawnienia obserwatorów z prawem wyrażania opinii, lecz bez prawa głosu.
Osoby kodujące zgłoszenia w ramach pierwszego etapu Konkursu w myśl punktu 3.1. lub osoby mające dostęp do niezakodowanych zgłoszeń nie mogą wchodzić w skład Komisji pierwszego etapu.
Z posiedzeń Komisji trzeciego etapu sporządzany jest protokół, obejmujący listę obecności oraz wszystkie podjęte przez Komisję decyzje.
Protokół podpisywany jest przez wszystkich obecnych członków Komisji trzeciego etapu. Za przygotowanie protokołu odpowiedzialny jest Przewodniczący Komisji. Po zakończeniu prac Komisji, protokół przekazywany jest członkom Zarządu Towarzystwa.
Członkowie Komisji poszczególnych etapów, kierując się własnym osądem, mają obowiązek dokonania rzeczowej, obiektywnej i bezstronnej oceny każdego uczestnika danego etapu.
Komisja każdego etapu Konkursu dokonuje oceny uczestników danego etapu na podstawie przyjętej punktacji. Punktacja obejmuje ocenę:
5.1.1. osiągnięć akademickich;
5.1.2. zaangażowania w zajęcia dodatkowe w szkole;
5.1.3. zaangażowania w zajęcia pozaszkolne (koła naukowe, działalność społeczną, artystyczną, sportową, itd.);
5.1.4. odpowiedzi na krótkie pytania zawarte w Formularzu;
5.1.5. listu motywacyjnego;
5.1.6. predyspozycji do nauki w jednej ze szkół UWC współpracujących z Towarzystwem.
Po zakończeniu rozmów w ramach trzeciego etapu, Komisja sporządza listę najlepszych uczestników według przyjętej punktacji oraz nominuje na miejsca w szkołach uczestników z najwyższym wynikiem, po uwzględnieniu wymogów poszczególnych szkół, takich jak płeć, możliwość zapewnienia odpowiednich warunków dla osób wymagających niestandardowej opieki medycznej oraz preferencji akademickich.
Ostateczną decyzję o przyznaniu miejsca w danej szkole podejmuje administracja każdej ze szkół UWC na podstawie rekomendacji Komisji.
W wypadku możliwości przyznania dodatkowych miejsc w szkołach lub rezygnacji uczestników z przyznanych miejsc, miejsca te mogą zostać zaproponowane innym uczestnikom biorącym udział w trzecim etapie Konkursu zgodnie z zasadami opisanymi w punkcie 5.2.
Komisja, przyznając miejsca w szkołach, nie bierze pod uwagę sytuacji materialnej rodziny uczestnika Konkursu. Sytuacja materialna rodziny uczestnika konkursu decyduje jedynie o wysokości stypendium towarzyszącego miejscu w szkole.
Decyzje Komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
Listy osób zakwalifikowanych do drugiego i trzeciego etapu konkursu zostaną opublikowana na stronie internetowej Towarzystwa.
Członkowie Komisji lub przedstawiciele Towarzystwa poinformują kandydatów nominowanych na miejsca w szkołach UWC o nominacji telefonicznie po zakończeniu trzeciego etapu.
Imiona, nazwiska oraz miejscowość zamieszkania uczestników Konkursu zakwalifikowanych do trzeciego etapu, jak również imiona, nazwiska oraz miejscowość zamieszkania osób, które zostaną nominowane na miejsca w szkołach UWC, zostaną opublikowane w kolejności alfabetycznej na stronie https://www.pl.uwc.org.
Rodzice lub opiekunowie prawni podejmują decyzję o akceptacji lub odrzuceniu przyznanego ich dziecku/podopiecznemu miejsca w szkole UWC w przeciągu 5 dni od rozmowy telefonicznej z członkiem Komisji lub przedstawicielem Towarzystwa, o której mowa w punkcie 6.2.
Zwycięzcy Konkursu, którzy zaakceptują miejsca w szkołach UWC współpracujących z Towarzystwem, zobowiązują się do:
Dołożenia najlepszych starań, aby kontynuować naukę w nowej szkole na wysokim poziomie.
Przestrzegania każdego punktu regulaminu nowej szkoły.
Informowania Towarzystwa o wszelkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na prawidłowy przebieg nauki w nowej szkole.
Angażowania się, na miarę możliwości, w życie Towarzystwa poprzez udział w spotkaniach integracyjnych, zjazdach absolwentów programu, wspierania szeroko pojętej misji i celów Towarzystwa określonych w statucie dostępnym na stronie https://www.pl.uwc.org.
Aktywnego pomagania, na miarę możliwości, innym zwycięzcom Konkursu, a w szczególności osobom młodszym, którym zostało przyznane miejsce w tej samej szkole.
Aktywnego wspierania, na miarę możliwości, akcji promocyjnych Towarzystwa i nagłaśnianie jego działań w sposób określony przez Towarzystwo (m. in. poprzez aktywność na stronie https://www.pl.uwc.org, portalach społecznościowych i uczniowskich), w tym udzielenia zgody na publikację wizerunku celem promocji Konkursu i Towarzystwa.
W okresie pobierania przez zwycięzcę Konkursu nauki w jednej ze szkół UWC współpracujących z Towarzystwem, przedstawienia przez rodziców lub opiekunów prawnych na prośbę Towarzystwa corocznych informacji o sytuacji materialnej wraz ze stosowną dokumentacją. Informacje te Towarzystwo zobowiązuje się zachować w poufności. W przypadku znacznego poprawienia się sytuacji materialnej rodziny ucznia w okresie pobierania przez niego/nią nauki w jednej ze współpracujących z Towarzystwem szkół UWC, szkoła ma prawo, w porozumieniu z Towarzystwem, do ustalenia nowych zasad finansowania nauki w danej szkole.
Towarzystwo może zdyskwalifikować uczestnika Konkursu w następujących przypadkach:
Aby wykluczyć konflikt interesów, w Konkursie nie mogą brać udziału osoby, które do członków Komisji, członków Zarządu i/lub członków Komisji Rewizyjnej Towarzystwa pozostają w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz gdy są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.
Przedstawiciele Towarzystwa mają prawo do weryfikacji informacji przesłanych w Formularzu oraz informacji przekazanych przez uczestnika Konkursu Komisji podczas rozmów. Rozbieżności pomiędzy informacjami przekazanymi Komisji, a stanem faktycznym mogą być podstawą do dyskwalifikacji z Konkursu lub cofnięcia nominacji Komisji.
Szkoły mają prawo do dodatkowej kontroli deklarowanej sytuacji materialnej zwycięzcy Konkursu, prosząc jego rodziców lub opiekunów prawnych o przesłanie stosownych dokumentów. Niedostarczenie dodatkowych dokumentów lub rozbieżności pomiędzy przedłożonymi dokumentami a deklaracjami rodziców lub opiekunów prawnych mogą być podstawą do cofnięcia przyznanego miejsca.
Komisja Konkursowa rości sobie prawo do dyskwalifikacji uczestników Konkursu którzy przedłożą aplikację napisaną częściowo lub w całości przez osoby trzecie lub przez narzędzia AI jako samodzielną pracę. Zasada ta obowiązuje na każdym etapie Konkursu.
Administratorem danych osobowych uczestników Konkursu jest Towarzystwo Szkół Zjednoczonego Świata im. prof. Pawła Czartoryskiego.
Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Towarzystwo w celu przeprowadzenia Konkursu. Każdemu uczestnikowi Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych udostępnionych na potrzeby Konkursu oraz możliwość ich poprawienia oraz usunięcia. Uczestnicy Konkursu proszeni są o zapoznanie się z polityką prywatności Towarzystwa znajdującej się na stronie https://www.pl.uwc.org.
Uczestnicy Konkursu zakwalifikowani do trzeciego i/lub drugiego etapu wyrażają zgodę na publikację danych osobowych (imię, nazwisko, szkoła, miejscowość) przez Towarzystwo w ramach ogłoszenia wyników i/lub promocji Konkursu. Każdemu uczestnikowi Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych udostępnionych na potrzeby Konkursu oraz możliwość ich poprawienia oraz usunięcia.
Niniejszy Regulamin Konkursu wchodzi w życie w chwili opublikowania ogłoszenia o Konkursie na stronie https://www.pl.uwc.org.
Towarzystwo zastrzega możliwość zmiany Regulaminu Konkursu.
Komisja formalnie kończy pracę 28 lutego 2026 r. Po tym terminie rolę i zadania Komisji przejmuje Zarząd Towarzystwa.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Konkursu rozstrzygający głos ma Zarząd Towarzystwa.